miércoles, 22 de diciembre de 2010

ENTREVISTA EN LA VAINA


Una entrevista que me fixo'l mio collaciu Javi Lueje el día de la firma d'exemplares en La Vaina, Xixón.

DE GLAYÍOS Y CHILLÍOS

La escultura de Chillida vendía como chatarra por 30 €.
-Ye mui curiosu'l tema l'arte, tolo que da de falar, d'esfalanciar, d'escribir, la de perres que mueve, pero la so ensencia mesma, munches veces escápasenos. Muncho llevo discutío dende qu'estudié n'Artes y Oficios del 88 al 90 (qu'agora llámenlo "Escuela d'Artes" nun vaigan confundilos con trabayadores) na primer promoción del bachilleratu artísticu n'Asturies, al rodiu de qué ye eso del arte. Ún de los más necios a la hora de discutir de too esto ye'l mio queríu y  non por ello menos pelma Miguel Rojo.  Tenemos a toles nuestres amistaes frites col tema. Discutiendo con esti collaciu, al qu'almiro como creador y quiero fegadalmente, enxamás pasamos del primer  asaltu , "la definición", a mi préstame muncho poneme estupendu depués de tomar unos culinos, a lo Fernando Arrabal col so famosu:

-El mineralismu va a llegarrrr!!!

Pero xuro que namás intento dar la definición que diz el ciccionariu de l'Academia de la Llingua Asturiana (-Acción humana pa espresar idees, emociones, percepciones, conceptos etc. per mediu de recursos plásticos, llingüísticos o sonoros. Más o menos) A lo qu'amiesto lo que dicen la mayoría de los antropólogos: los rasgos fundamentales que diferencien a les persones de los animales son la consciencia, la ellaboración de mensaxes complexos y la cultura (entendiendo cultura como esa riestra de deprendimientos que pasen d'una xeneración a otra y que nun se lleven nos xenes). Too esto, na estaya na que meyor ta reflexao nel so conxuntu ye nel fechu artísticu. Un animal fai arquitectures, tien estructures polítiques, exércitos, medicina... pero nun tien capacidá artística (val, sigún Punset y el mio collaciu Isidro hai unos paxarinos qu'acuriosen el ñeru con un xacíu mui estéticu). Resumiendo, lo que más nos alloña de los animales ye esa capacidá artística, ye lo que nos fai más humanos.

Estes son les movides que nos dedicamos a discutir peles sidreríes, porque tando como ta l'Sporting...
 
Caro qu'esti día, garro'l periódicu y veo lo del camión que robaron con obres de nun sé cuantos artistes, Botero, Saura, Tapies, Picasso, Chillida, etc. Y depués d'oyer al galerista diciendo que yera un robu bien pensáu, fechu por profesionales... ¡Ai mamina que me mexo! Lleo unos díes depués que nin profesionales nin hosties, yeren una reciella manguanes qu'intentaron vender una escultura de Chillida nuna chatarrería al pesu, por 30 loros.
 
Esto sí que me dió que pensar, fuera de les grandilocuencies creatives, de los egos perinflaos, de les obrones culturalones con mayúscules, esto sí qu'humaniza al arte, un chorizu pal qu'un fierru ye un fierru. Humaniza al arte, pero al chorizu ¿humanízalu o animalízalu? Nun lo tengo mui claro.


PD: Namás quiero facer una confesión p'acabar esta entrada. Yo tamién tuve una etapa Oteizo-Chillidesca na facultá, de la que fice la especialidá d'escultura y dende entós arrastro fierronos tochamente soldaos de mudanza en mudanza y yá llevo unes cuantes. Por favor, que me den el númeru de la chatarrería esa que-yos les vendo toes al pesu. Sedría la mio única posibilidá de cotizame a la vera de Chillida.

jueves, 9 de diciembre de 2010

MANZAJÚ Y WEB

Toi un pelín vagu col tema'l blog. La verdá ye qu'impúseme un arrestu domiciliariu pa tener preparada la web del mio grupu, Felpeyu a primeros d'añu. Namás salí a una firma d'exemplares nel chigre La Vaina de Xixón, que tuvo mui prestosa, con muncha xente conocío y un ambiente familiar. Val, tamién salí a una cena colos collacios a base de centollos y cava, pero esa ye otra historia. El casu ye que con tol tema esti del Manzajú, el mio profesor de diseñu web, Iván Cepedal, apurrióme un anunciu de Manzajú nel ABC nos años 70, nel qu'apaez la botellina auténtica del Manzajú que bebíemos n'aquella dómina. La botella que yo usé pa los dibuxos ye tamién d'un productu de la marca Escanciador pero ye diferente, siempre pasen estes cose, tas tiempu buscando una cosa y apaez a la fin cuando yá nun hai remediu. Habrá qu'esperar a una nueva edición pa poner la botella que correspuende. Fe d'errores.