martes, 1 de febrero de 2011

TOI EN CUARENTENA


De la que cumplí 28 años, viénoseme a la tiesta la conocía como “llista negra de las 27” (taba’l cadabre de Cobain tovía caliente) alcuérdome perfectamente de lleer cuando morrió Kurt Cobain (cantante grunge que salía en piyama porque yera asina de gochu y acababa de llevantase pero la xente pensaba que yera un luk rompedor) lider de Nirvana, que la so ma-y dixera:
-Fíu, cuídate qu’andes tou enyoquicíu, nun vaigas entrar nel fatídicu club de los 27.
Daquella, ensin internet, había que buscase la vida, asina busqué en llibros de la historia del rock y alcuérdome que nesa mesma llista taben Jimmy Hendrix (un negru vistíu de colorinos que quemaba guitarres) Janis Joplin (una h.ipi con un chorru voz a lo Belén Esteban pero bien canalizáu, que si te metía un glayíu a la oreya quedábente los pelos como Punset) Brian Jones (un Rolling Stone al que nun veremos como-y queda la cara de vieya) y Jim Morrison (otru h.ipi aventadón que-y daba a tolo que se movía, diba al desiertu a ponese hasta’l culu, taba emperráu en cambiar el mundu y predicar l’amor).
Caro qu’agora con internet, pueden vese munchos otros finaos a esa mesma edá, un d’ellos Robert Johnson (el que-y vendió l’alma al diañu sigún la peliculina aquella del Ralph Macchio, el de Karate Kid “Cruce de caleyes”) si hai curiosidá mirái wiquipedia:


http://es.wikipedia.org/wiki/Club_27


Col pasu’l tiempu alcuérdome, caro ta, de cuando superé los 33, la edá de Xesucristo (una especie de Jim Morrison xudíu qu’armó la de mio madre, montaba botellonos, facía esquí acuáticu, sacaba muertos del nichu, desguazaba mercaos… nun quemaba caxeros automáticos porque nun los había. Tamién-y tenía afición a lo del desiertu anque nun hai constancia de que-y diese al peyote).


Entós acabo de llegar a los 40 y caro, ye’l momentu de ver los que morrieron a los 39. Si a los 27 morrieron rockeros drogadictos y a los 33 un venáu que dicía que veía seres d’otra dimensión y que falaba con ellos, a los 39  la cosa ponse muncho más serio, equí hai xente que fizo coses, munchu revolucionariu, mirái:


-Farabundo Martí (1893-1932): Un puntu que creyó que podía llevar la xusticia y la igualdá al so país El Salvador y llibralu de la oligarquía sostenida polos Estaos Xuníos. Matolu la dictadura militar, sofitada polos yanquis, namás llegar al poder. La so obra inspiró la guerrilla salvadoreña, el Frente Farabundo Martí de Liberación Nacional, FMLN.


-Augusto César Sandino (1895-1934): Fexo más o menos lo mesmo que Farabundo Martí nel so país, Nicaragua. La so muerte foi ordenada directamente dende la embaxada de los EE.XX. La guerrilla nicaragüense llevaba’l so nome Frente Sandinista de Liberación Nacional FSLN.


-Buenaventura Durruti (1896-1936) perdonáime qu’esti tenía 40 años y 3 meses: El cazurru más revoltosu de la historia (muncho más que Zapatero) yera al sindicalismu lo que Mourinho al fútbol, discutía con tou dios, políticos, sindicalistes, hasta colos demás dirixentes del so sindicatu, la CNT. Caro, si esto lo faes anguaño nuna sidrería, como muncho, igual lleves una hostia, pero caro, nos años 30 y en plena guerra civil… la cosa nun podía acabar bien.


-Malcolm X (mayu 1925- febreru 1965): Esti yera como’l Durruti negru de los Estaos Xuníos. Armó la de dios ye cristu p’acabar convertíu al Islam.


-Ernesto “Che” Guevara (1928-1967): ¿Qué dicir d’esti arxentinu? El Maradona de la guerrilla. Inventó los viaxes low-cost per sudamérica. Escribió un famosu manual “La guerra de guerrillas” onde cuenta tolo qu’hai que saber pa facer una guerrilla. Esti llibru usólu la CIA y l’exércitu Bolivianu pa garralu faciendo senderismu pelos montes de La Higuera (La Figar).


-Martin Luther King (1929-1968): Ser negru nos Estaos Xuníos y dicir que yes igual que los blancos ye dir provocando. Diéron-y’l premiu Nobel de la paz, lo mesmo qu’a Obama, lo único ye qu’él si que se lo currara.


Aparte d’esta riestra de treintaynueveañeros hai otros que ronden la edá que podíen tar tamién equí como García Lorca (el Boris Izaguirre de la república española, un pelín señoritu, pero escribía como dios. Matáronlu con 38 años.) John Lennon (anque podía tar meyor na llista de los rockeros. Yera’l Kurt Cobain de los 60-70, tamién tuvo casáu con una chifladona que p’aguantala… la puta so madre. Cantábenlo bien “Def Con Dos”: La culpa de todo la tiene Yoko Ono / y el espíritu de Lennon que le sale por los poros.)


Tamién cerquina taría José Martí (1853-1895) políticu, escritor y ideólogu de la independencia cubana, pero 42 años… esa ye otra historia.

5 comentarios:

  1. Que bien te sienta cumplir años neñu, cada cosa nueva q'uescribes va meyorando lo anterior.

    Besin.

    Les FELICIDAES pal sabado

    ResponderEliminar
  2. muches rises, muches verdades.

    Cuidate, Rumaldín, que tovía hai que dar mucha guerra.

    Jorjín.

    ResponderEliminar
  3. Tas vieyu...
    Muches felicidades.
    Graci

    ResponderEliminar
  4. Faltáronte la generacion de los 37 del sieglu XIX: Van Gogh, Rimbaud, Tolouse Lautrec, Lord Byron...Muches Felicidaes!
    Javi

    ResponderEliminar
  5. Caro, tenía Ruma que cantanos les cuarenta, y amás con posu macabru y aspiraciones a la eternidá. Va haber que tomar un Manzajú con Jim Morrison pa ver el partíu del Sporting y brindar pol cumpleaños de Ruma.

    Felicidaes nenu

    ResponderEliminar