viernes, 15 de octubre de 2010

ATACAMA

Llamóme l'atención, viendo qu'unu de los mineros chilenos que salíen ayer depués de 70 díes atrapaos tenía 63 años, namás cuatro menos que "Villa" (el del SOMA, nun confundir col fubolista). Villa, esi ser faltosu adornáu con mórsicu bigote, que lo más que fixo ye conseguir prexubilaciones a los 40 años pa los d'él, ensin intentar qu'eses perres foran inversiones na so cuenca. Villa, esi personaxe que lleva más tiempu de lliberáu sindical que lo que trabayó. Villa, esa cara de cementu armáu, al que-y da lo mesmo ser diputáu o senador del PSOE pa trancase en ministeriu d'industria cola so guardia pretoriana. Villa, esa mente pensante qu'ante l'aumentu d'accidentes n'autovía minera por mor de los xabalinos, propunxo dar permisu a los prexubilaos d'Hunosa pa cazar a la vera la carretera. Villa, esi puntu que como cantaba Cecilia, si por el fuere: "...sería la novia en la boda,/ el niño en el bautizo,/ el muerto en el entierro,/ con tal de dejar su sello". Nun quiero nin pensar si lleguen a tener que sacar d'una mina a Villa y a los sos fartucos collacios del sindicatu, diben tener que facer un furacu como'l tunel del Negrón.

Escribió Pablo Neruda, falando de los mineros de Atacama: “El cobre ahí/ dormido. / Son los cerros del Norte/ desolado. / Desde arriba/ las cumbres del cobre, / cicatrices hurañas, / mantos verdes, /cúpulas carcomidas por el ímpetu /abrasador del tiempo, / cerca de nosotros/ la mina: / la mina es sólo el hombre, /no sale /de la tierra /el mineral, /sale del pecho humano…"

1 comentario:

  1. Pese al trasfondo trágico no lo puedo evitar:¡AYYY...que me parto!!! cuánto tiempu sin pronunciar "cara de cementu armau"!

    ResponderEliminar