miércoles, 27 de octubre de 2010

NOTAS AL PIE DE GAZA



Vuelvo dexar equí una recomendación, el cómic del mayestru del cómic-documental o cómic-periodísticu Joe Sacco "Notas al pie de Gaza" (Editorial Random House Mondadori) editáu nos Estaos Xuníos l'añu pasáu y n'abril de 2010 na so versión española. Tremendu trabayu'l de Sacco, depués de les sos obres "Palestina: en la franja de Gaza (1995)", "Gorazde: zona protegida (2000)" y "El negociador (2001)", ruempe'l so silenciu editando una obra de 430 páxines. Nesta ocasión, vuelve a Palestina pa cuntar una hestoria que-y quedó nel tinteru cuando fixo'l primer llibru de Palestina, la matanza de 300 civiles palestinos en 1956. Como ye vezu nél, hai veces que pon en dulda les versiones que-y cunten, otres contrasta les partes nes que nun coinciden unos y otros. Otres veces, de la que reflexa'l presente, salen persones diciéndo-y que pa que va falar del pasáu, que lo del 1956 sigue pasando anguaño en Gaza y él mesmu sintiéndose un miserable por andar furando nes feríes de los vieyos. Pero esi presente ta ehí a lo llargo de tol cómic, de la que van caminando a la gueta d'un testigu de la matanza, de la que va a ver les cases que va tirando l'exercitu israelí colos sos buldocers, de la qu'escapa de nueche p'ente les cais, colos sos collacios palestinos. Nesti trabayu, vemos a un Sacco muncho muncho más implicáu, si cabe.
No que cinca a la narrativa, partiendo d'un filu argumental tan bestial, va desgranándolu pali que pali y ensin recrease, ye más duro lo que nun vemos, anque nun escatima detalles si ye necesario.
Estéticamente'l dibuxu d'esti llibru, ye igual de duru y espresivu que nos sos primeros trabayos, sigue tendiendo al barroquismu recargando toles planches hasta'l mínimu detalle, pero pal mio gustu muncho meyor al ser un pelín más llimpiu, con una llínia más clara y fácil de siguir.Ye esti un cómic mui recomendable pal que quiera afondar na historia de Palestina y de pasu pa los que tendemos a xeneralizar colos yanquis, lleendo a un autor norteamericanu más que comprometíu coles causes xustes. Parafraseando a lo que dixo Trueba de Billy Wilder: -Nun creo en dios pero creo en Joe Sacco.
Una obra seria y madura, merecedora de llevar un premiu Pulitzer.

No hay comentarios:

Publicar un comentario